Pracownik administracyjno-biurowy

Minimalna ilość uczestników 2 os.
Maksymalna ilość uczestników 10 os.
Zakwaterowanie nie
Wyżywienie nie
Materiały dydaktyczne tak



Skrócony opis szkolenia
Celem szkolenia jest poznanie zasad i tajników pracy pracownika administracyjno-biurowego. Uczestnicy poznają zasady przygotowywania korespondencji, poznają rodzaje korespondencji.
Opis terminu szkolenia
czwartek
Adresaci szkolenia
osoby chcące przekwalifikować się, pracownicy administracji, pracownicy biur, właściciele małych, średnich i dużych firm, osoby bezrobotne, studenci, wszyscy zainteresowani
Forma przyjmowania zgłoszeń
zgłoszenia w formie elektronicznej:
maticonsulting_szkolenia@op.pl

lub telefonicznie:
669 126 348
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu: umiejętności samodzielnego prowadzenia biura, przepływem informacji w zarządzaniu biurem, zasadami efektywnej komunikacji, kultury zawodu, zagadnieniami prawnymi i prawem pracy.
Program szkolenia
1. Organizacja pracy biurowej:
- obsługa administracyjna jednostek organizacyjnych
- charakterystyka pracy biurowej
- współpraca z szefem
- organizacja pracy w sekretariacie
- zadania sekretariatów
- przyjmowanie interesantów
- przyjmowanie i łączenie telefonów
- kontrola terminów
- obieg dokumentów
- system kancelaryjny: dziennikowy i bezdziennikowy
- przyjmowanie i wysyłanie korespondencji
- przechowywanie akt
- postępowanie z pismami niejawnymi
- ochrona danych osobowych

2. Przepływ informacji w zarządzaniu biurem
- informacja jako główny efekt pracy biurowej
- sieć komputerowa
- poczta elektroniczna
- telefony
- nośniki informacji
- korespondencja w sprawach handlowych
- korespondencja w sprawach transportowych
- korespondencja w sprawach finansowych
- korespondencja w sprawach administracyjnych
- korespondencja w sprawach osobowych
- sporządzanie protokołów, sprawozdań i notatek służbowych
- zebranie jako forma wymiany informacji

3. Zasady efektywnej komunikacji
- komunikacja werbalna i niewerbalna
- prezentujemy siebie
- rodzaje blankietów 
- elementy składowe pisma i zasady ich rozmieszczania
- skracanie wyrazów w korespondencji
- bariery porozumiewania się: zewnętrzne i wewnętrzne

4. Kultura zawodu:
- image pracownika biurowego
- wizerunek pracownika biurowego: wygląd zewnętrzny, ubiór, podstawowe zasady ubioru panów i pań– pracowników biurowych, sposób poruszania się, sposób zachowania się, sposób mówienia, fryzura, makijaż, 
- savoir-vivre w relacjach międzyludzkich: punktualność, witanie się, przedstawianie, zajmowanie miejsc w pomieszczeniach, prowadzenie rozmów, zajmowanie miejsc w samochodzie, telefony,
- wybrane zagadnienia etyki pracownika biurowego
- kultura organizacyjna przedsiębiorstwa
- kontakty z kolegami i przełożonymi
- patologiczne zjawiska w miejscu pracy
- konflikty i ich rozwiązywanie
- kształtowanie stosunków interpersonalnych – zasady dobrego zachowania
Opis metodyki szkolenia
Warsztaty, ćwiczenia
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia
zaświadczenie wg wzoru MEN oraz imienny certyfikat
Zakres usług wchodzących w szkolenie
Serdecznie zapraszamy na szkolenia otwarte i zamknięte w dziedzinie marketingu, zarządzania, obsługi klientów, finansów, przedsiębiorczości czy obsługi komputera.
Istnieje możliwość zmodyfikowania programu, połączenia programów. Na Państwa życzenie zrealizujemy szkolenie w dowolnym miejscu, które zostanie wspólnie uzgodnione.
Warunki ukończenia szkolenia
udział w szkoleniu
Joanna Marszałkowska , tel 669126348 , maticonsulting_szkolenia@op.pl